Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, February 1, 2012

در پاسخ به دخترم

دخترکم یک روز میاد که تو هم مثل همه دخترها از من می پرسی که چرا تو رو به این دنیا آوردم .شاید اون روز من جوابی نداشته باشم. ولی زنی یک جای دنیا به دخترش جواب داده .شاید بهت کمک کنه بفهمی که چرا مادرها دخترها رو به دنیا میارن
.

در جواب ِ دخترم که پرسيد: چرا مرا به دنيا آوردي؟




زيرا سال‌هاي جنگ بود
و من نيازمند ِ عشق بودم
براي چشيدن ِطعم آرامش.

زيرا بالاي سي سال داشتم
و مي ترسيدم از پژمردن
پيش از شکفتن و غنچه دادن.

زيرا طلاق واژه اي ست
تنها براي مرد و زن
نه براي مادر و فرزند.

زيرا تو هرگز نمي‌تواني بگويي:
مادر ِ سابق ِ من
حتي وقتي جنازه‌ام را تشييع مي کني.

و هيج چيز، هيچ چيز در اين دنيا نمي تواند
ميان ِ مادر و فرزند جدايي افکند
نفرت يا مرگ حتي.

و تو بيزاري از من
زيرا تو را به دنيا آورد ه ام
تنها به خاطر ِ ترسم از تنها ماندن

و هرگز مرا نخواهي بخشيد
تا زماني که خود فرزندي به دنيا آوري
ناتوان از تاب آوردن ِ خاکستر ِ سوزان ِ
روياهاو آرزوهاي دور و درازت

فریده حسن زاده

No comments:

Post a Comment